Що робити, щоб інтернет працював без світла?
Зараз стан енергосистеми України переживає не найліпший свій час, і як ви могли помітити це суттєво впливає на життя пересічних громадян. Українці вже звикли організовувати всі справи та планувати день, відштовхуючись від графіків відключень електроенергії, і серед усіх справ найбільш пріоритетною є забезпечення себе доступом до мережі інтернет.
Багато мешканців Києва та Київської області мають проблеми з доступом до інтернету під час відключень електроенергії, але абонентам інтернет-оператора UTELS пощастило, адже ми зарезервували 100% нашої мережі на випадок відключень електроенергії, щоб всі наші абоненти залишались онлайн не зважаючи ні на що.
Що-о-о, ваш інтернет не працює під час відключень електроенергії? Тоді давайте вирішувати це питання разом!
Разом з вимкненням світла зникає й інтернет, що робити?
Першопричиною може бути банальна відсутність резервного живлення для WiFi роутера/пристрою ONU. Адже навіть коли у будинку є світло і вимкнути роутер з розетки - інтернет зникне. Тож коли зникає електроенергія - роутер залишається без живлення, і, відповідно, інтернет не працює.
Тож щоб забезпечити себе інтернетом під час відключень електроенергії - необхідно придбати резервне живлення для вашого обладнання.
Навіть з резервним живленням інтернет не працює?
Що ж, в такому випадку потрібно розібратись детальніше:
- Потрібно перевірити чи підходить ваше джерело резервного живлення для WiFi роутера/пристрою ONU.
Для початку перевіряємо чи підходить вольтаж (V) вашого резервного живлення для WiFi роутера/пристрою ONU:
- Вольтаж WiFi роутера можна перевірити безпосередньо на пристрої. Зазвичай ця інформація наклеєна або вигравіювана на звороті роутера і має позначку "V" або на оригінальному блоці живлення.
- Вольтаж ONU = 12V
Якщо резервне живлення задовольняє потреби ваших пристроїв - переходимо до наступного кроку. - Потрібно перевірити в якому стані акумулятори встановлені на провайдерському обладнанні.
Інтернет-оператор UTELS встановив нові акумулятори в межах усього покриття ще восени, щоб підготуватись до можливих відключень електроенергії взимку. Зараз вже літо, за деякими адресами минуло більш ніж півроку з моменту оновлення акумуляторів, за цей час деякі акумулятори деградували і більше не здатні підтримувати живлення обладнання під час відключень електроенергії.
Якщо за вашою адресою акумулятори на будинковому обладнанні уже деградували і потребують заміни - не переймайтесь, ми уже про це знаємо. Наша моніторингова система відслідковує активність усього мережевого обладнання 24/7, тому ми контролюємо ситуацію і плануємо заміну резервних джерел живлення.
Наші майстри щоденно, без перерв на вихідні дні, оновлюють акумулятори, встановлюють нові плати на блоки живлення, щоб пришвидшити час заряджання акумуляторів та модернізують мережеве обладнання. Таким чином після проведення робіт з модернізації акумулятор буде повністю заряджатись всього за 3 години і зможе живити обладнання протягом усього періоду планових та стабілізаційних відключень.
Звісно, це потребує часу, моментально замінити усі акумулятори на жаль неможливо, все відбувається в порядку черги. Це необхідна міра у підготовці до довготривалих відключень взимку. Вам необхідно просто трішки зачекати поки ми оновимо акумулятори саме за вашою адресою.
Як ви можете дізнатись коли за вашою адресою буде проведено заміну акумуляторів та модернізацію обладнання?
Як ми уже вказали вище, роботи з заміни акумуляторів та модернізації обладнання проводяться планово. Щоб тримати вас в курсі подій ми щопонеділка інформуємо вас за допомогою СМС повідомлення з актуальною інформацією щодо статусу проведення робіт.
Якщо ви хочете додатково проінформувати нас щодо необхідності заміни акумуляторів за вашою адресою - ви можете зробити це за допомогою:
Які засоби зв'язку з UTELS коли виникли проблеми з відключеннями електроенергії?
Ми не рекомендуємо вам телефонувати на вхідну лінію. Через надзвичайно великий потік звернень вам доведеться чекати в загальній телефонній черзі з абонентами, які звертаються з приводу інших питань.
Ми рекомендуємо писати нам в чат-боти та інші соцмережі вказані вище. Таким чином час очікування буде значно меншим і ви зможете швидко отримати відповіді на ваші запитання.
У вас в будинку є GPON. Чи варто підключатись?
Міністерство цифрової трансформації України закликає громадян підключатись до xPON мереж через високу енергонезалежність. Ми згодні з цим закликом і якщо за вашою адресою є можливість підключення за технологією GPON - ви можете скористатись такою можливістю та забезпечити себе інтернетом, що працює без світла 72 години. Сенс підключення GPON полягає в тому, що ваш інтернет більше не залежить від акумуляторів встановлених на будинковому мережевому обладнанні.
Якщо у вашому будинку немає технічної можливості підключення до GPON - не поспішайте засмучуватись, адже UTELS резервує обладання абонентів підключених за технологією Ethernet.
Простіше кажучи: якщо ви абонент UTELS, то незалежно від технології підключення ваш інтернет працюватиме під час відключень електроенергії. І навіть якщо зараз є складнощі з доступом до мережі інтернет пов'язаних з деградацію акумуляторів - наші технічні спеціалісти уже займаються вирішенням цього питання саме за вашою адресою, щоб збільшити час резервного живлення до 8 годин.
Як працює інтернет за технологією GPON:
- З боку провайдера необхідно живити мережевий вузол.
В умовах відключень електроенергії ми надаватимемо інтернет протягом 72 годин. - З боку абонента потрібно живити WiFi роутер та пристрій ONU.
В умовах відключень електроенергії ви отримуватиме інтернет стільки часу, на скільки вистачить ваших джерел резервного живлення.
Все, більше ніяких акумуляторів, проміжних точок та іншого обладнання, яке потребує живлення або періодичної заміни.
В чому різниця між Ethernet та GPON?
Технологія Ethernet (вита пара):
- Інтернет може працювати без світла 8-24 години.
- Між вашим будинком та мережевим вузлом провайдера є активне проміжне обладнання, яке потрібно живити за допомогою акумуляторів.
- Потребує заміни акумуляторів, коли фактична ємність акумулятора зменшується, а також підтримки стабільності роботи під час відключень світла.
- Абоненту потрібно живити WiFi роутер за допомогою власного джерела резервного живлення (наприклад Mini UPS).
- У разі довготривалих відключень електроенергії (понад 8-24 години) в усьому місті - не існує швидкого вирішення проблеми, потрібно трішки зачекати поки ми замінимо акумулятори.
Технологія GPON (оптика):
- Інтернет може працювати без світла до 72 годин.
- Між вашим будинком та мережевим вузлом провайдера немає активного проміжного обладнання. Живиться лише мережевий вузол за допомогою 1-го надпотужного акумулятора.
- Стабільно витримує довготривалі відключення електроенергії.
- Абоненту потрібно живити WiFi роутер та пристрій ONU за допомогою власних джерел резервного живлення (наприклад Mini UPS).
- У разі довготривалих відключень електроенергії (понад 72 години) - ми швидко відновимо доступ завдяки живленню від генератора.
Що робити якщо хочете підключити GPON, але у вашому будинку немає можливості підключення?
Ми, як ніхто, розуміємо важливість технології GPON, тому зараз активно розширюємо нашу GPON мережу у м. Київ та в Київській області. Запевняємо, ваша адреса ТОЧНО є в переліку адрес, до яких буде побудовано GPON мережу.
Якщо ви бажаєте прискорити процес будівництва GPON за вашою адресою - почніть збір заявок серед однодумців в будинку, які також розуміють як важливо забезпечити себе інтернетом, що працює без світла. Чим більше заявок на підключення GPON ми отримаємо за вашою адресою, тим пріоритетнішою буде ваша адреса у черзі на будівництво GPON.
Почати збір заявок ви можете безпосередньо в чаті будинку. А залишати заявки мешканці будинку можуть просто за допомогою чат-ботів:
Як дізнатись, коли за моєю адресою буде GPON?
Щопонеділка ми інформуємо наших абонентів про статус будівництва GPON мережі та про оновлення акумуляторів за допомогою СМС повідомлень. Тож не забудьте вказати ваш актуальний номер телефону в особистому кабінеті UTELS, щоб не пропустити чудові новини!